ביטול חוב מזונות

מזונות הוא עניין רגיש בכל מקרה, אך במיוחד משלם המזונות נמצא בחובות או הליך פשיטת רגל. גם אם אדם הכריז על עצמו כפושט רגל, אין ספק שעדיין הציפיה של גרושתו ואם ילדיו לקבל ממנו את דמי המזונות שנקבעו עומדת בעינה. עדיין מגיע לילדיו לחיות באיכות חיים טובה ולו יש חלק בעניין. אם הכריז על עצמו כפושט רגל, מן הסתם צבר גם חובות אחרים, כך שישנם נושים נוספים המחכים לקבל את כספם.  ביטול חוב מזונות בא לסייע לאדם אשר זהו מצבו  אך הוא יכול להתקיים במקרים מעטים ורק על פי מספר קריטריונים אותם קבע בית המשפט, כגון: גיל, מצב בריאותי, גובה השתכרות ועוד. כאשר קיימים קריטריונים אלו, ניתן לבחון את האפשרות לבצע ביטול חוב מזונות החייב. עורכת הדין שלי גרשט המתמחה במקצועיות רבה מזה מעל ל-12 שנים בתחום דיני הוצאה לפועל ומחיקת חובות ופשיטת רגל, תשמח לסייע תוך התאמת פתרון מתאים.

מה זה אומר אי תשלום חוב מזונות?

כאמור, אין החוק מאפשר מחיקת חוב של מזונות עבור חייבים. ההתייחסות אל המזונות היא אפילו באופן חמור יותר מחובות "סטנדרטיים". אך יחד עם זאת ישנם מקרים בהם ניתן  לתת צו הפטר , הפוטר את החייב גם מתשלום חוב מזונות. זאת כאשר נמצא החייב עומד בקריטריונים מסוימים שציינו. מערכת המשפט לא ממהרת לבטל את החוב הקיים בגין אי תשלום המזונות. משום כך כאשר מגיע אדם להסדר חובו הכללי, יכול הוא להגיש בקשה גם עבור ביטול חוב מזונות. בבקשה זו יכול החייב להסיר את חובו אל מול הזוכה, כאשר נקבע מה היה הסכום בו יכול החייב לעמוד בכדי לשלם את המזונות. החוב בגין אי תשלום מזונות יכול להיות גם מול המוסד לביטוח לאומי אשר שילם את דמי המזונות בשמו של החייב במשך כל התקופה בה לא שילם את המזונות.

הצלחות והמלצות:

ביטול חוב מזונות – רק עם מומחה בתחום

ביטול חוב מזונות הוא אמנם אפשרי בנסיבות מסוימות, אך הדבר אינו פשוט כלל. על החייב להוכיח כי הוא בהם החייב עומד בקריטריונים המראים כי אין הוא מסוגל לשלם את דמי המזונות כמו יכולת השתכרות, מצב בריאותי ועוד. בכל מקרה, על מנת להביא לביטולו של חוב שנצבר בגין אי תשלום מזונות חשוב להיעזר בעורך דין שזהו תחום ההתמחות שלו ומאחוריו מקרים רבים בהם טיפל בהצלחה בנושא זה.  עורכת הדין שלי גרשט עוסקת שנים בתחום פשיטות רגל, הוצאה לפועל ומחיקת חובות ותעמוד לצידכם. מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ בנושא. 

גם לכם מגיע
לישון טוב בלילה

צרו קשר עם עו"ד שלי גרשט:

שתפו תוכן זה:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות
צרו קשר עכשיו