מדוע כדאי להיעזר בשירותי עורך דין לפשיטת רגל והוצאה לפועל?

בישראל נפתחים מדי שנה עשרות אלפי עסקים פרטיים, מרביתם מוגדרים כעסקים קטנים ונסגרים עשרות אלפי אחרים. לדוגמה: בשנת 2017 נסגרו כארבעים ושלושה אלף עסקים. הסיבות לסגירתם מגוונות ומתחילות מקשיי תזרים, חוסר עניין של לקוחות ברכישת המוצרים או השירותים או מוסר תשלומים לקוי שהוביל לקריסת העסק. עסקים אלה יפתחו בדרך כלל בהליך פשיטת רגל על מנת לקבל הפטר מחובותיהם. כמובן שחייב לבצע הליך שכזה בעזרת עורך דין פשיטת רגל.

לצד פשיטות הרגל של עסקים יש גם אנשים פרטיים המוצאים עצמם בחובות לגופים שונים. מרבית החובות כיום הם לבנקים ולגופי אשראי (כרטיסי אשראי בעיקר), חובות לעיריות השונות (ארנונה) וכן חובות לגופים פרטיים מהם נטלו הלוואות. בדומה לעסקים קטנים גם שכירים המגיעים לפשיטת רגל יכולים לזכות להפטר מחובותיהם אם יעמדו בתנאים החדשים שנקבעו על ידי ההוצאה לפועל.

ביטול הליך איחוד תי.קים ופניה לחוק החדש להליכי חדלות פירעון – פשיטת רגל?

עד ליום 15.9.19, למעשה עד לכניסת החוק החדש לחדלות פירעון, בפני חלק מהחייבים עמדו אפשרויות נוספות להחזר החובות. בעבר ניתן היה לאחד את התיקים ולשלם תשלום חודשי קבוע או לחלופין לבקש צו תשלומים בכל תיק בנפרד בהוצאה לפועל.

פניה זו לאיחוד תיקים למעשה הפכה את החייבים למוגבל באמצעים כך שדירוג האשראי שלהם נפגע גם לאחר מספר שנים שהחוב שולם במלואו (בתוספת הריבית שנקבעה) ובאפשרות החייב להתחיל דרך כלכלית חדשה. אם עשה זאת לאחר הכרזה על פשיטת רגל יתכן ויתקשה לקבל אשראי בעתיד מגופים רבים, אך אם הצליח להחזיר את החוב כולו דירוג האשראי שלו יפגע פחות.

כיצד דירוג האשראי מושפע מהחזר החובות?

בישראל, מתחילה בחודשים אלה קביעת דירוג אשראי לכל אזרח. לדירוג זה משמעות עבור לווים ומלווים בניסיון לחזות מה הסיכוי שהלוואה שנתנה תוחזר על ידי בעל דירוג האשראי? בדומה לארה"ב, ככל שדירוג האשראי יהיה גבוה יותר, כך ניתן לקבל הלוואות בקלות רבה יותר ובתנאים טובים, כמו: ריבית נמוכה, פריסת תשלומים לתקופה ארוכה ודרישה להון עצמי נמוך בלבד בתחילת ההלוואה. לפי הצפי, אם התוכנית תהיה זהה למודל האמריקאי פושטי רגל בישראל יהיו לתקופה מסוימת בעלי דירוג אשראי נמוך מאד ומי שיעשה איחוד תיקים וישלם את כל חובותיו, יהיה בעל דירוג אשראי מעט גבוה יותר. לכן כדאי להיוועץ בעו"ד לפני שאתם מתחילים את תהליך החזר החובות.

מטרתו של חוק חדלות פירעון החדש, ובתוספת לשמו שיקום כלכלי, היא לאפשר לחייבים לצאת לדרך חדשה, נטולת חובות, ללא פגיעה מרחיקת לכת בדירוג האשראי העתידי, שכן לא יוכרזו הם פושטי רגל או מוגבל באמצעים בתיקי ההוצאה לפועל.

פשיטת רגל כתוצאה מאובדן כושר עבודה

לפעמים, מגיעים לפשיטת רגל לא משום שהתנהלות העסק הייתה כושלת, חוסר מזל או מוסר תשלומים בעייתי של לקוחות. חלק מהעסקים נסגרים משום שבעל העסק או אחד העובדים המרכזיים בו עבר תאונה ואבד את יכולתו להשתכר. במקרה זה חשוב להיוועץ גם עם עורך דין לאובדן כושר עבודה. יתכן ותוכלו לקבל את ההפטר על החובות ובמקביל לקבל פיצוי מביטוחים פרטיים או מהביטוח הלאומי על חוסר היכולת להשתכר באופן זמני או קבוע.

מהי הדרך הנכונה ביותר להתנהל במקרה שיש לכם תיקים בהוצאה לפועל?

במידה ויש לכם תיקים בהוצאה לפועל, כדאי לבדוק את כל החלופות העומדות לרשותכם ולפנות לעו"ד שיוכל לייצג אתכם מול רשם ההוצאה לפועל. תוכלו להפחית את גובה החוב, לחלקו ואולי גם לזכות בעתיד להפטר מהחובות. פנו לעו"ד מיומן והחזירו את חשבון הבנק שלכם ליתרת זכות כמו בימים שלפני החוב המעיק.

החוק החדש למעשה מאפשר לכם לבחור בין מסלולים, את המסלול הנכון בשבילכם, החל מחובות בסך 50,000 ₪, בהחזר תשלומים נוח, ללא ריביות ההוצאה לפועל, ללא ערבים וללא הכרזת החייב פושט רגל.

גם לכם מגיע
לישון טוב בלילה

צרו קשר עם עו"ד שלי גרשט:

שתפו תוכן זה:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות
צרו קשר עכשיו