עורך דין מזונות

תשלום מזונות הינו אחת מחובותיו המרכזיות של אדם שהתגרש, כל עוד לא מדובר על משמורת משותפת.  תשלום המזונות מיועד עבור רווחתם של ילדים אשר הוריהם התגרשו ובמקרים מסוימים כאשר אחד מבני הזוג או בגיר איננו יכול לפרנס את עצמו. אך מה עושים כאשר אדם איננו משלם את המזונות כפי שהינו מחוייב? במצב כזה יכול הזוכה, כלומר אם הילדים,  לפתוח תיק כנגד החייב בהוצאה לפועל בכדי לקבל את תשלום המזונות, וזאת גם כאשר החייב מוכרז כפושט רגל משום שתשלום מזונות איננו מקבל הפטר תשלום. דרך אחרת לדאוג לכך שהכסף ישולם היא באמצעות הגשת בקשה לתשלום מזונות לביטוח לאומי. בין אם הזוכה בוחרת באפשרות הראשונה או השניה, חשוב לעשות זאת באמצעות עורךדין מזונות המומחה בתחום מספק ייצוג מול כל אחד מהגורמים: לשכת הוצאה לפועל או המוסד לביטוח לאומי. עורכת הדין שלי גרשט הינה בעלת משרד עורכי דין המתמחה בתחום הוצאה לפועל, כולל הגשת בקשה זו , ותשמח לסייע גם לכם.

כיצד יכול עורך דין דיני מזונות לסייע לחייב?

כאשר זוג מתגרש, ויש להם ילדים משותפים, מחויבים ההורים או אחד מן ההורים לשלם תשלום מזונות עבור מחייתם של ילדיהם. כאשר עד גיל 6 מוטלת על האב החובה לדאוג לתשלום כל צרכי ילדיו. תקנה חדשה משנת 2017 קובעת כי ילדים מעל גיל -6 ישולמו מזונות על ידי שני ההורים על פי גובה הכנסתם וחלוקת זמן השהות של הילדים בין ההורים.  אך מה עושים כאשר האב איננו משלם את מזונות הילדים כפי שהוא מחויב? הצעד המתבקש הוא פניה אל עורך דין מזונות. עורך הדין ישמע אתנסיבות המקרה ויכוון את אם הילדים כיצד לפעול, האם להגיש בקשה למוסד לביטוח לאומי או לפתוח תיק כנגד החייב בהוצאה לפועל. חשוב לבחור באחת משתי הדרכים כיוון שאם מנפתח תיק בהוצאה לפועל על ידי האם לאחר שהבקשה אושרה   ביטוח לאומי, יוכל ביטוח לאומי להפסיק את התשלום. לכן, התייעצות עם עורך דין וקבלת ליווי ממנו לאורך התהליך יהפוך את העניין לפשוט הרבה יותר.

סיכום דבר

כאשר אדם הינו גרוש, אך הוא מחויב לשלם דמי מזונות עבור ילדיו ואינו עושה כן, הדבר ישפיע משמעותית על רמת החיים של כל המשפחה עם דגש כמובן על הילדים. לכן, חשוב שבתהליך זה יהיה מעורב עורך דין שזהו תחום ההתמחות שלו, שמאחוריו תיקים רבים של גביית חוב מזונות דרך ההוצאה לפועל או ביטוח לאומי שהסתיימו בהצלחה. עו"ד שלי גרשט מתמחה בתחום דיני הוצאה לפועל כולל כל הנוגע לחוב מזונות והיא בעלת ניסיון של מעל 12 שנה בנושא.

מוזמנים לפנות בכל שאלה או בקשה 🙂

גם לכם מגיע
לישון טוב בלילה

צרו קשר עם עו"ד שלי גרשט:

שתפו תוכן זה:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות
צרו קשר עכשיו